Muzička teorija - pitanja i nedoumice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Vrjeme
  • Show
Clear All
new posts
  • Dell
    Satriani
    • 22.07.2008
    • 2525

    Muzička teorija - pitanja i nedoumice

    Evo pade mi na pamet ova tema gdje je dobra većina foruma stručna, jer nam je ovo direktno struka (nekom primarno, nekom sekundarno). U ovoj temi možemo postavljati pitanja oko muzičke teorije ili naše odgovore na neke stvari gdje dosta ljudi griješi.
    Evo npr. kad neko kaže sviram tu pjesmu iz D#-dura i kaže da je to isto kao i Eb - dur u pravu je u praksi, ali u teoriji nije. Eb-dur ima 3 snizilice i to Bb, Eb i Ab, a D#-dur ima 9 povisilica i to F#, C#, G#, D#, A#, E#, H#, Fx, Cx, s tim da su ovi x-evi dvopovisilice.
    Onda kad neko kaže da svira pjesmu kao što su recimo Čudna jada od Mostara grada ili Moj dilbere iz E-dura, tu je pravilnije reći E-orijental, iako je to koliko znam neka "interna terminologija", a ne znam jeli tako službeno u teoriji muzike, jer bi po njoj onda to bio A-mol harmonijski, što znači da se "orijental" skala pravi od 5 stupnja harmonijskog mola.
    To je bilo nešto što sam primijetio da mnogi brkaju, e sad ide moje pitanje o kom se može dobro raspravljat, a to je kako odrediti koji je tonalitet neka pjesma na osnovu notnog zapisa. Tu sam čuo oprečne komentare ranije na forumu, ali sjećam se osnovne muzičke i kako nam je profesorica iz teorije i solfeggia govorila da prvo pogledamo koji je zadnji ton ili akord , pa onda na početku gledamo koje predznake (povisilice i snizilice) ima. Ali ako ćemo tako šta ćemo ako imamo notni zapis neke naše narodne pjesme tipa Oj livado, rosna travo iz recimo G-dura, a pjesma preko A7 akorda završi u D-duru onda bi po tome ta pjesma bila iz D-dura. Ili primjer pjesma Plavuša od Kiće Slabinca, ako je notni zapis iz recimo H-mola, a pjesma završava sa H-durom, onda bi po tome mogli reći da je pjesma H-dur, a nije.
    A šta je tek sa pjesmama koje imaju u sebi kombinacije "orijentala" i durova ili molova i durova. Što se onda kaže za pjesme tipa U đul bašči ili Zvijezda tjera mjeseca, odakle one idu?
    I'm the one who knocks...


    sigpic
  • velja87
    Vredan član društva
    • 01.06.2009
    • 274

    #2
    Osnovu tonaliteta predstavljaju osnovne harmonske funkcije.
    Tacke oslonca tonaliteta su: tonika (kao i akord na tonici) i dominanta( kao i akord na dominanti).
    Takodje ova tri stupnja, I - (T)onika, IV - (S)ubdominanta i V - (D)ominanta jesu stubovi tonaliteta.
    Pravilo je isto za sve pesme, nema tu izuzetka.
    -Brateee, jel moze za mene pesma jesen sedamdeset i neke!? -Ne moze brate, moras mi reci tacnu godinu!

    Originalno postovano od dino123
    Dinakord je Dinakord...

    Comment

    • makso68
      Odomaćeni član
      • 23.01.2009
      • 668

      #3
      Da,zaboravih:U Đul bašči i Zvijezda tjera mjeseca je isti slučaj kao i kod Čudna jada od Mostara grada,što rekli tezgaroši oriental,a teorija kaže harmonski mol.Pozdrav!!!!
      Dodato:
      Primjer 2:Oj livado,rosna travo-Osnovni tonalitet(tonika)je G-dur,zatim ide u dominantnu dominantu(durski,ili molski septakord na tonu drugog stupnja)A7,koji je razriješen u dominantu(akord petog stupnja)D-dur.
      Primjer 3:Molska pjesma,ili kompozicija završava istoimenim durskim akordom je tzv.Pikardijska terca-presedan koji je u upotrebi od perioda Baroka(18.vijek),koju je u praksu uveo J.S.Bach.
      Nadam se da sam pomogao.Pozdrav Svima i Svako dobro!!!!
      Last edited by makso68; 17.12.2014, 23:13. Razlog: Automatski spojeni uzastopni postovi

      Comment

      • Dell
        Satriani
        • 22.07.2008
        • 2525

        #4
        Ovo su korisne informacije, naročito za nas mlađe.
        Veljo, ako se sjećam dobro Lakijeve škole I., IV. i V. stupanj jesu glavni u durskim ljestvicama, ali ispravi me ako griješim u molovima i "orijentalima" su neki drugi.
        I'm the one who knocks...


        sigpic

        Comment

        • makso68
          Odomaćeni član
          • 23.01.2009
          • 668

          #5
          I u molu su okosnica harmonije Tonika,Subdominanta i Dominanta.Harmonija je kompleksna nauka.U svakom tonalitetu imaš akorde na svim stupnjevima,pa imaju akordi i sa alterovanim(izmjenjenim-sniženim,ili povišenim)tonovima u sklopu tog istog tonaliteta.Primjer:ako se ,recimo,u a molu pojavi ton es ili b,ne mora značiti da smo modulirali u drugi tonalitet,to je onda privremena alteracija tog tona...Ne znam kako bih objasnio kolegama koje ne poznaju osnove teorije muzike,ili harmonije..Nadam se da sam do sad bio prilično jasan i,nadam se,koristan.Pozdrav!

          Comment

          • velja87
            Vredan član društva
            • 01.06.2009
            • 274

            #6
            Prirodni dur
            c - d - e - f - g - a - h - c (tetrahordi: durski / durski)
            Glavni lestvicni stupnjevi su I, IV, V, na svakom od njih nalaze se durski kvintakordi.

            Prirodni mol
            c - d - es - f - g - as - b - c (tetrahordi: molski / frigijski)
            Glavni lestvicni stupnjevi su I, IV, sa durskim i molskim
            kvintakordom, dok je dominanta harmonski nefunkcionalna, buduci da ne postoji vodjica.

            Harmonski mol (durmol)
            c - d - es - f - g - as - h - c (tetrahordi: molski / harmonski)
            Lestvica je molskog tipa. Glavni stupnjevi su I, IV, ovog puta i V, kao dominanta koja sada ima vodjicu.
            -Brateee, jel moze za mene pesma jesen sedamdeset i neke!? -Ne moze brate, moras mi reci tacnu godinu!

            Originalno postovano od dino123
            Dinakord je Dinakord...

            Comment

            • Dell
              Satriani
              • 22.07.2008
              • 2525

              #7
              Onda sam ja to pomiješao sa polutonovima u ljestvici.
              I'm the one who knocks...


              sigpic

              Comment

              Working...
              X